Ashab-ı Kehf’in İsimlerinin Havassı Yemliha* Mekselina* Mernuş* Debernuş* Şazenuş* Mislina* Kefeştatıyuş* Kıtmir*Ashab-ı Kehf’in isimlerinin havassı hususunda alimler şunları söylemişlerdir..Rızkın celbini isteyenler Ashab-ı Kehf’in isimlerini yazıp üzerinde taşımalıdır..Yüksek bir mevkiyi talep eden kimse yine Ashab-ı Kehf’in isimlerini üzerinde taşımalı ve Ashab-ı Kehf duasına devam etmelidir..Okuyup üzerinde taşıyan kimse her türlü korkudan emin olur..Sebepsiz yere ağlayan bebeklerin yazılıp yatağına asılırsa bi iznillah bu hastalıktan emin olurlar..Sıtma tutan kimseler yanlarında bu isimleri taşısalar şifa bulurlar..Ümmü Sıbyan hastalığı olanlar yanlarında taşımalıdırlar.Ayrıca bu isimler temiz bir suya okunup içilmelidir..Evde asılı olsa bi iznillah o eve hırsız girmez..Ashab-ı Kehf duası budur:Allahümme inni es’elüke bi islami yemliha ve rağbetihi ve bi imani mekselina ve kurbetihi ve bi tevhıydi mernuş ve hıdmetihi ve bi ma’rifeti debernuş ve uzletihi ve bi şehadeti şazenuş ve rivayetihi ve bi ıhlası mislina ve müvafakatihi ve bi iştiyaki kefeştatıyuş ve ı’tikadihi ve bi vefai kıtmir ve hımayetihi en takdıye haceti ya kadıyel hacati ve ya mücibed deavat* Ve sallellahü ala seyyidina muhammedin ve alihi ve sahbihi ecmeıyn*Ashab-ı Kehf’e, bazılarınca Ashab-ı Rakîm de denir ki, Kehf sûresinin baş tarafı bu kişilerden bahsetmektedir. Âyet, mealen Efendimiz’e hitap sadedinde şöyle demektedir:“Sen, Ashab-ı Kehf ve Rakîm’i bizim âyetlerimizden hayret edilecek bir şey mi zannediyorsun?” (Kehf, 18/9) Bu âyetten başlayarak, Kur’ân-ı Kerim, 26. âyete kadar bize Ashab-ı Kehf’in serencâmesini anlatır; anlatır ama Ashab-ı Kehf’in sayıları hakkında net bir bilgi vermez. Zira âyette çeşitli insanların değişik görüşleriyle bazı rakamlar söyledikleri nakledilmekte, ancak bunlardan hangisinin isabetli olduğu söylenmemekte ve adetleri ile alakalı bilgi doğrudan doğruya Cenab-ı Hakk’ın ilmine havale edilmektedir.Konuyla alakalı âyette onlar hakkında şöyle denir: “İnsanların kimi, “Onlar, üç kişi, dördüncüsü de köpekleri idi.” diyecekler. Bazıları da, “Beş kişi, altıncısı köpekleri idi.” diyecekler. Bunların hepsi gayb hakkında tahmin yürütmekten başka bir şey değildir. Kimileri de, ‘Onlar yedi kişi olup sekizincisi köpekleri idi.’ derler. De ki: ‘Onların sayısını ancak Rabbim bilir.’” (Kehf, 18/22)– Rızkın celbini isteyenler Ashâb-ı Kehf’in isimlerini yazıp üzerinde taşımalıdır. (Tabii usûlüne uygun ve hürmete halel gelmeyecek şekilde şekilde olmalıdır. Yoksa bu taşımaktan fayda yerine zarar görebilir.) – Ziraatın verimli olması için kağıda yazıp bir dal ucuna takarak tarlaya gömülür.– Yüksek bir makam-mevki talep eden kimse, yine Ashâb-ı Kehf’in isimlerini üzerinde taşımalı ve (aşağıda yazılı olan) Ashâb-ı Kehf duasına devam etmelidir.– Bu duayı okuyup isimlerini üzerinde taşıyan kimse her türlü korkudan emin olur. – Ashâb-ı Kehf’in isimleri yazılıp sebepsiz yere ağlayan bebeklerin yatağına asılırsa bi iznillah sükûnet bulurlar.– Sıtma tutan kimseler yanlarında bu isimleri taşısalar şifa bulurlar.– Ümmü Sıbyan hastalığı olanlar yanlarında taşımalıdırlar. – Ayrıca bu isimler temiz bir suya okunup şifa için içilebilir. – Evde asılı olsa bi iznillah o eve hırsız girmez, yangından emin olur. [Fevaid-i Osmaniyye]Ashâb-ı Kehf’in adı bereket duası olan “Karınca duası” içinde de zikredilmektedir. Karınca duası çok müşterinin gelmesi için dükkanlara ve iş yerlerine asılmaktadır. Nitekim Kayseri Bedesteni’nin güney yan bölümünde açılan kapının üzerinde Ashâb-ı Kehf’in isimleri yazılıdır. Ashâb-ı Kehf’in uyudukları mağara halk tarafından evlenme, çocuk sahibi olma, bir hastalıktan kurtulma ve bazı dileklerin gerçekleşmesi veya sadece sevap kazanmak amacıyla Allah rızası için Ramazan ayında çokça ziyaret edilmektedir. Diğer zamanlarda da halk burayı sık sık ziyaret ederek Ashâb-ı Kehf’e olan saygısını ve sevgisini göstermektedir.yeri gelmişken onu (karınca duasını) da ekleyelim 🙂Karına Duası Bismillahirrahmanirrahiym“Allahümme ya rabbi ve cebraile ve mikaile ve israfile ve azraile ve ibrahime ve ismaile ve ishaka ve ya’kube ve münzile’l-berekati ve münzilet-Tevrati ve’z-Zeburi ve’l-İncili ve’l-Furkani ve la havle ve la kuvvete illa billahi’l aliyyi’l-aziym.La ilahe illallahü’l- Melikü’l-Hakku’l-Mübin.Muhammedün rasulullahi sadiku’l vadi’l-Emin ya rabbi ya rabbi ya hayyu ya kayyumu ya ze’l-celali ve’l-ikram.Es’elüke ya rabbe’l-Arşi’l-Aziym.En yerzükaniy rızkan halalen tayyiben birahmetike ya erhamer rahimiyn.Yemliyha, Mernuş, Debernuş, Misliyna, Mekseliyna,Şazenuş, Kefeştatıyyuş, Kıtmir”–alıntı–