bakara 222.ayet
Sana adet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.
Sadece cünüp halinin namaza yaklaşmaya engel olduğu
beyan edilmektedir,ancak kadının hayız hali cünüplük olmadığından böyle bir yasaklama yoktur.....
Kadının hayız halinin ibadete engel olacağı görüşü peygamber efendimizden sonra islamın mezheplere ayrılmasından sonra ortaya çıkmıştır.
sanki peygamber efendimizden naklediliyormuş gibi beyan edilen sahte hadislerle kadını aşağılama yoluna gidilmiştir...
Kuran_ı kerim sadece hayızlı kadınla cinsel ilişkiye açıklık getirmiş ama namazı orucu ve ibadetleri hakkında açık bir beyanda bulunmamıştır,ancak biz bakara 222.ayeti gözönüne alarak kadının hayız halinin cünüp sayılmadığının kabul edilmesi nedeniyle de hayızlı kadının namaz ve oruca gücü yetiyorsa devam edebileceğini biliyoruz.....
Kuran-ı kerim Maide suresi 6.ayette ve Nisa suresi 43. ayetlerinde mealen;
maide 6:
Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.
Nisa43:
Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hastalanırsanız yahut yolculuk halinde bulunursanız yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, bütün bu durumlarda su da bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yani yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Allah Afüvv'dür, günahları affeder, Gafûr'dur, hataları bağışlar.
bu ayetler namaza durmanın şartlarını anlatan ayetler,dikkat ederseniz ayetler
<> diye kadın erkek ayrımı yapmadan
tüm inananlara hitabediyor,hayızlı kadınları ayırmıyor....
Namaz gibi çok önemli bir ibadet konusunda Kur'an'da "Hayızlı iken namaza yaklaşmayın" diye bir âyet ve sünnette merfu olarak "Hayızlı kadın namaz kılmasın, namaza yaklaşmasın" gibi bir hadisin bulunmuyor oluşu çok çok manidardır
Cünüplük halinde bile teyemmüm kolaylığı getiren yaradanımızın beyanları bu kadar açıkken hayızlı kadını necis bir yaratık gibi göstermenin ona dini vecibeleri yasaklamanın hangi hastalıklı beynin tezahürü olduğunu bilemem.....
Ancak,hayız halinin ve lohusalık halinin kadının hormon dengesini bozduğu,fiziksel rahatsızlıklara neden olduğu bilinmektedir,o nedenle de hayız halindeyken namaz ve oruç caiz görülmüş ama farz kılınmamıştır.
Hayızlı haldeyken kılınmayan namazlar kaza edilmezken tutulmayan orucun kaza edildiğini <ederdik". beyanından anlıyoruz...
Kur'an hayız halini "EZEN" (eza) olarak nitelemiştir. Ezen, "Kişiye eziyet veren, onu rahatsız eden hal"dir. Hayızlı bir kadın bu halde iken halsiz, kısmen hastadır.
Nadir kadın hayızsız haliyle hayızlı halini ayırdetmez. Fakat bu nadirler bile psikolojik olarak rahatsızdırlar.
Ama kahir ekseriyeti yarım hasta, bazıları ise tam hasta olurlar. Hayız üzerine konuşmak, tarihte kalmış bir olay hakkında gıyabında konuşmak değil, hayatın içinde dün nasılsa bugün de öyle devam eden bir hayat halinden konuşmaktır.
Durum ortadadır. Mesele hayızın ne olduğunu tesbittir.Hayızlı haldeyken kendisini sağlıklı hisseden her kadın orucunu tutabilir..