NEBE SURESİ 31.32.33 VE 34. Ayetlerinin, Tartışılan Mealleri Üzerine..!

Bu konu R'ma-at tarafından 9 sene önce açıldı, 718 kere okundu ve Henüz Cevap Yok.
R'ma-at
Üyelik Zamanı: 9 sene önce
Konu Sayısı: 11
Yanıt Sayısı: 15
9 sene önce

Kur-An’ı Kerim’in Emrettiği gibi, İlimle Ufuklar Açmak Yerine, “Kurban Olarak Horoz Kesilir mi” Tartışmasıyla, İnsanlık Zamanını Heba eden İslam Alemi…!

Aynı Bakışla da,
Tüm İslam Coğrafyasında Olduğu gibi Ülkemizde de “bilerek veya bilmeyerek” bazı Mealciler ne acıdır ki, bazı Ayetlere Gerçeğinden uzak ve Dünyevi manalar getirmişlerdir!

Bu Durum,
Çokca Sorulan Sorulardan olduğu kadar, Din-i ve İman-i Sorgulayıcıların da bir dayanağı olduğundan, Bu Ayetleri Derinlemesine Açıklamak Gereği Doğmuştur..

NEBE SURESİ MEALİ

31. AYET
“inne lilmüttekiyne mefâzen”
Müttekiler (ibadet ehl-i) huzurullahtadır.

32.AYET
“hadâika ve a’nâba”
Hidayetin (onlar için) habercisidir.

33.AYET
“ve kevâıbe etrâbâ”
Varlıkları, Dost edinir, Genişler.

34.AYET
“ve ke’sen dihâkâ”
Ve Onları (Allah’ın Rahmeti) sonsuz tesiri ile kuşatır.

TEFSİRİ İSE ŞÖYLEDİR… !

Müminler,
Dünya Hayatındayken ALLAH’a yönelmelerinin müjdesi ve kavuştukları hidayetin neticesi Olarak,
Öldüklerinde İlah-i Huzura kabul edilirler..
Ve ALLAH, Onları Huzuruna Kabul Etmekle Şereflendirir ve Yüceltir.
Manevi Varlıklarına da ALLAH’ın Tecellisi Dolar.


PEKİ, BU MEAL VE TEFSİRE NASIL ULAŞIYORUZ…

Tabiki Arapçanın, Kur-An’ı Kerim’in Yazıldığı yıllarda ki Kök Anlamlarını İyi Araştırıp, Mana Akayiti ile bakarak..

MÜTTEKİ = İbadet Ehl-i Anlamına gelir..
TAKVAMEFAZE = mefaiz kökünden gelir, geniş alan demektir. Dolayısıyla MEFAZE ayette Allah’ın sonsuz huzuru anlamındadır.

HADÂİK = HADİ kökünden gelir HADAİK Ayette hidayet verip kurtaran, mütteki kula yardım eden anlamındadır.

ANABA = İNABE kökünden gelir günahsız halde hakka dönüş anlamındadır.

KEVAİB = KEV kökünden gelir vurmak, tesir etmek anlamındadır.Ayette Allah tecellisi ile kuluna tesir eder anlamını alır.

ETRAB = TARAB kökenlidir. TARAB sevinmek, şad olmak anlamındadır. Ayette kulun aldığı mükafatla şad olması anlamını alır.

KE’SEN = KESANE kökünden gelir anlamı, İnsana yakışır şekilde demektir. Yani mütteki kul Allah katında kendine yakışır konuma Allahın tecellileriyle gelir.

DİHAKA = HAKAİK kökenlidir ayette İnsanın Allah katında ilk hakikatı olan nurun ala nur halinde olması anlamındadır.yani insan hakikatına döner.

Yaradan’ın Sevgi ve Rahmet-i İle,

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 23542 Kayıtlı Üye
  • 16560 Konu
  • 143811 Cevap
  • Son Üye Seo-Ul-Gog
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (3)
  • SÜPER MODERATÖR (9)
  • MODERATÖR (1)