duaların sayısı ile ilgili

Bu konu ezgi-net tarafından 12 sene önce açıldı, 520 kere okundu ve 1 Cevap verildi.
ezgi-net
Üyelik Zamanı: 12 sene önce
Konu Sayısı: 3
Yanıt Sayısı: 12
12 sene önce

Soru 4444 salat-ı tefriciye, 70.000 kelime-i tevhit vs gibi sayılı dua ve zikirlerin sayısının aslı var mıdır? Yoksa sonradan uydurulmuş şeyler midir? Bunlarla amel edilebilir mi? Cevap BismillahirrahmanirrahimBu meseleye kilit-anahtar örneğiyle bakarsak, konunun özünü yakalama fırsatımız olur. Nasıl ki evimizin kapısının bir kilidi var ve o kilidi her anahtar açamıyor. Aynı şekilde internette kullandığımız elektronik posta adresimizin bir parolası var, her kelime veya sayı bu hesabı açamıyor.İşte maddi kilitlerin nasıl anahtarı varsa, manevi kilitlerin, sırların da bir anahtarı vardır. 33 tesbih, hedeflenen sırra mazhar olabilmenin böyle bir manevi anahtarıdır.Gömülü bir sandık hazineye ulaşmak isteseniz ve adımınız sayılı olsa, bir adım fazla atarsanız hazineyi geçersiniz; bir adım eksik atmanızda da hazineye ulaşamazsınız. O zaman manevi hazineye ulaşmak için de adımları sayıya uygun tam atmak lazımdır ve bu sır ALLAH’ın katındadır.Konuyla alakalı olarak İmam Aynî şöyle demektedir:“Zikrin otuz üç adet yapılmasının tavsiye edilmesi, bu sayı üçe çarpıldığı zaman doksan dokuz ettiği içindir. Bu miktar ile zikirde bulunan kimse ALLAH’ı doksan dokuz ismiyle zikretmiş gibi olur.”Namazdan sonra tesbihatın 33 defa yapılması hadis-i şeriflere dayanmaktadır. Ka’b İbnu Ucre (R.A)dan rivayete göre Hz.Peygamber (S.A.V.) Efendimiz buyurdular ki:“Namazın takipçileri (muakkıbât) var. Onları her namazın peşinden söyleyenler -veya yapanlar- (cennet ve mükâfaat hususunda) hüsrâna uğramazlar. Bunlar otuz üç adet tesbih, otuz üç adet tahmid, otuz üç adet tekbir’dir.”1 Bunun dışında şu kadar sayıda salavat, salat-ı tefriciyye veya Yasin okumak sünnettir, vaciptir veya farzdır demek ve inanmak bidat olur. Fakat böyle bir iddia ve hükümde bulunmadan “bu kadar sayıda okunulursa iyi olur” demekte bir sakınca yoktur.Böyle belli sayıların belirtilmiş olması, zikir veya duanın kabul edilme şartı olduğunu ifade etmemektedir.Burada ince bir espri vardır. Kişiyi disipline etmek, azimli olup olmadığını ortaya koymak maksadı taşımaktadır. Öyle ki mesela salat-ı tefriciyyenin 4444 defa okunması, bir nevi terapi gibidir. Çünkü bu duayı 4444 defa okumak kolay bir iş değildir. Kişi bu rakamı hedef alarak kendini disipline etmekte, vazgeçerse azminin durumunu ortaya koymaktadır.Bir insan candan ve yürekten zikir edecek ve duada bulunacak olursa, zaten sayının bir önemi kalmaz ki. Kişi kendinden öyle geçer ki, sayı takip edilemez olur. Elbette bu mertebeye gelmek kolay değildir ama imkânsız da değildir.Bu hedef ile çıkalım yola. Sayıyla zikredelim ve dua edelim: “Yarabbi! Zikrimin ve duamın sayısını unutacağım bir hale kavuştur.” Amin.dipnot(1) Müslim, Mesâcid 144, (596); Tirmizî Daavât 25, (3409); Nesâî, 91, (3, 75) Selam Ve Dua ile dinimeseleler sitesinden alıntıdır.

zeinarda
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 13 sene önce
Konu Sayısı: 822
Yanıt Sayısı: 18529
12 sene önce
Yararlı bir paylaşım olmuş,Teşekkürler:smile:
Cevap Eklemek için Giriş Yapmalısınız.
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (3)
  • SÜPER MODERATÖR (9)
  • MODERATÖR (1)