Tasavvufun Temel Kavramları:

Bu konu lahutiye tarafından 13 sene önce açıldı, 479 kere okundu ve 2 Cevap verildi.
lahutiye
ADMINISTRATOR
Üyelik Zamanı: 4 sene önce
Konu Sayısı: 1156
Yanıt Sayısı: 4566
13 sene önce

Şeriat: Dinin esas ve görünen şekli ve insanlara emredilen kısmı şeriattır. Tasavvuf ise dinin iç yüzüdür. Ancak tasavvuf insanlara emredilmemiştir. Yani kişi tasavvufla ilgilenmediğinden dolayı dini açıdan Allah katında sorumlu değildir..Şeriat seviyesindeki anafikir “Seninki senin, benimki [COLOR=lime]benim” dir.[/COLOR]Tarikat Tasavvuf ile Tarikat aynı anlama gelmez. Tarikatlar zaman içinde Tasavvuf yani Sufizmden kaynaklanmışlardır. Tasavvufun somut organize olmuş halidir.Bir insanın tasavvufu yaşaması için bir tarikata mensub olması gerekir.Bir Mürşid ve bir mürid ile tarikat oluşturmadan tasavvuf yaşanamaz. Hakikatte tek bir Kâmili Mürşid vardır, O da Allah Tealadır. Şeriat dinin dışı, tarikat ise içidir denebilir. Ancak tarikat, şeriate aykırı olamaz. Çünkü tarikatın temeli şeriattır. Sufiye göre tarikat öz, şeriat kabuktur. Amaç öze inmektir. Şeriat bu yolda sadece gerekli bir vasıtadır. Tarikat seviyesindeki anafikir “Seninki senin, benimki de senin”dir.Marifet Marifet Allah Teala’yı tanımaktır. Marifet Hakk’ın kula bahşettiği bir sofradır. Fakra ulaşan kişilerin gönülleri marifetle dolar. Marifet erenler sofrasında (sohbetinde) elde edilir. Arif, Hakk’ı bilen Hak’tan haber alan kişidir. Marifet, batın hazinesidir. Bu hazine aşk ile ele geçer. Marifet seviyesindeki anafikir “Ne benimki var ne seninki” dir.Hakikat Kişi tasavvuf yolunu izleyerek nihayet bilginin vasıtasız elde edildiği hakikate varır. Bu safhada insanların tıpkı kafa gözüyle görüp çevreden bilgi alması gibi kalp gözüyle bilgi aldığı kabul edilir. Kişi zaman ve mekandan bağımsız bilgi kaynaklarına ulaşmaya çalışır. Zaten tasavvufun bilgi kuramı da akıl ve nakil ötesinde bir yol olan bu bilgi kaynağını hedeflemektedir. Hakikat seviyesindeki anafikir “Ne sen varsın, ne ben” dir.Şeyh (Mürşid-i Kâmil) ve Pir [Ana maddeler: http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Eeyh ve http://tr.wikipedia.org/wiki/Pir Mürşid-i Kâmil (Kâmil; rehber, olgun rehber) olarak kabul edilen şeyh, daha önce aynı yoldan geçmiş, http://tr.wikipedia.org/wiki/Allah‘tan gelen ilhamlara açık kimsedir. Şeyh, http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=M%C3%BCrid&action=edit&redlink=1 (murad eden, isteyen) düşünce hayatını kontrol altında tutar. Onun zayıf noktalarını bilir ve ona göre bir eğitim tertip eder. Şeyhin kalp gözü açık olduğundan müridin kalp hayatını kendisinden daha iyi bildiğine inanılır. http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Fahruddin-i_Razi&action=edit&redlink=1 şeyhte şu şartların aranmasını şart koşar:[LIST=1][*]İhlas[*]Sadık olmak[*]Doğru yoldan hiç ayrılmamak[*]Tasavvuf alanında merhale merhale ilerlemiş olmak.[/LIST]Şeyh, dünyadan elini eteğini çekmiş, yalnız http://tr.wikipedia.org/wiki/Allah‘a dayanan kimsedir. O nedenle dünyevi herhangi bir çıkarı ve beklentisi olmaması lazımdır.Alıntı..

dilara12
Üyelik Zamanı: 13 sene önce
Konu Sayısı: 0
Yanıt Sayısı: 332
13 sene önce
değerli kocayürek emeinize sağlık.
Sİhab
Üyelik Zamanı: 13 sene önce
Konu Sayısı: 310
Yanıt Sayısı: 734
13 sene önce
Şimdilerde tarikat moda tesettür marka olmuş,bu zamanki insanların gerçekten tarikat yolunda olduklarında inanmıyorum... Yüzyıllardır ne bir İmami Gazali nede bir imami Şibli yetişti,anca işi modaya dökmüşler üzüntüyle seyrediyorum...
Cevap Eklemek için Giriş Yapmalısınız.
  • 23561 Kayıtlı Üye
  • 16566 Konu
  • 143812 Cevap
  • Son Üye eleanore3659
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (3)
  • SÜPER MODERATÖR (9)
  • MODERATÖR (1)