Namazla İlgili Hadisler

Bu konu Bihter tarafından 13 sene önce açıldı, 634 kere okundu ve Henüz Cevap Yok.
Bihter
Üyelik Zamanı: 13 sene önce
Konu Sayısı: 182
Yanıt Sayısı: 202
13 sene önce

buyrun arkadaşlar,namazla ilgili hadisler:roll: Namazla ilgili Hadisler [INDENT]Yahya bin Muaz (Rahmetullahi aleyhi ve kaddesallahü sırrahu) şöyle buyurdular:“Bazıları, biz bir makama vardık ki namaz kılmaya ihtiyacımız kalmadı diyorlarmış. Evet varmışlar amma cehenneme.”Cabir (ra)’den rivayet edilmiştir:Nebi (sav) buyurdu ki:”Namaz’ı kılmamak şirktir.”(Musannaf: 5009, Şeria: 133, Usulü’s-Sünne-. 1513 sahih bir senedle rivayet ettiler:Enes (ra)’den rivayet edilmiştir: Nebi (sav) buyurdu ki: “Kişi ile şirk arasında ‘namaz’ı terketmekten başka bir şey yoktur. Namazı terk ettiği zaman şirk koşmuştur.”(İbn Mace: 1080, Muhammed İbn-i Nasr/Kitabu’s salat : 897 rivayet etmişlerdir.)Rasulullah (sav)’in azadlısı Sevban (ra)’dan rivayet edilmiştir: Ben Rasulullah (sav) ‘den işittim. Buyurdu ki: “Kul ve küfür ve iman arasında ‘namaz’ vardır. ‘Namaz’ı terk ettiği zaman muhakkak şirk koşmuş olur.”Ebu’d-Derda (ra)’den: “Dostum Muhammed (sav) bana şöyle tavsiyede bulundu: Parça parça kesilsen de, yakılsan da Allah (cc)’a ortak koşma ve farz olan namazı bilerek terk etme. Kim ki farz olan namazı bilerek terk ederse o kimseden Allah (cc)’ın koruması kalkmıştır.” (Taberani, Mucemu’l-Kebir’de rivayet etti.)İbn-i Mes’ud (ra) dedi ki:”Kim namazı terk ederse kafir olur.” (Acurri Şeria: 133 rivayet sahih’dir.)“Muhammed (sav)’în ashabı namazdan başka hiçbir amelin terk edilmesini küfür saymazlardı.” (Tirmizi, Kitabu’l İman: 2757)Mücahid ibn-i Cebr (ra)’den rivayet edilmiştir. Cabir ibn Abdullah El-Ensari Rasulullah (sav)’e arkadaşlık yapmış birisidir. Kendisine dedim ki: Rasulullah (sav)’in zamanında sizce amellerden iman ile küfrün arasını ayıran ne idi?O’da ‘Namaz’ diye cevab verdi.” (Usulu’s-Sünne:1538, Şeyh El-Bani Terğib)Ubade ibn Samit (ra)’den rivayet edilmiştir. Rasulullah (sav) bize şöyle tavsiyede bulundu: “Allah (cc)’a hiçbir şeyi ortak koşmayın. Namazı da bilerek terk etmeyin. Her kim ki bilerek kasden namazı terk ederse İslam milletinden çıkmıştır.” (Usulü’s-Sünne: 1523, ibn Ebi Hatim)“ Kıyamette kulun ilk sorguya çekileceği ibadet, namazdır. Namazı düzgün ise, diğer amelleri kabul edilir. Namazı düzgün değilse, hiçbir ameli kabul edilmez.” (Taberani)Abdullah ibn-i Amr ibn As (ra)’den rivayet edilmiştir: Bir gün Rasulullah (sav) ‘namaz’dan konuştu. Buyurdu ki: “Her kim şu beş vakit namazı eksiksiz kılarsa namazı, kıyamet gününde ona bir aydınlık, hakkında delil ve kurtuluş olur. Her kim de bu beş vakit namazı gereği gibi kılmazsa kıyamet gününde Karun’la, Haman’la, Firavun’la ve Ubeyy ibn-i Halefle birliktedir.” Rasulullah (sav)’in bu hadisinde isimlerini saydığı bu kimseler küfrün önderleri ve elebaşlarıdır. (Müsned: 2/169, Darimi: 2/301, İbn-i Hibban: 1448)İbn-i Kayyım (rh) diyor ki: “Namaz kılmayan kimsenin bu dört kişi ile birlikte olacaklarının haber verilmesinin sebebi şudur: Bu dört kişi küfrün önderleridir. Burada çok açık bir işaret vardır. Her kim ki malının meşguliyeti ile namaz kılmazsa Karun ile, mülkünün meşguliyeti ile kılmazsa Firavun’la, makam ve mevkisi sebebi ile kılmazsa Haman’la birlikte ve ticaretinin meşguliyeti ile kılmazsa Ubeyy İbn-i Halefle birliktedir. kaynak:islamiyet.gen.tr[/INDENT]

Konuya Bir Cevap Yazın

  • 23542 Kayıtlı Üye
  • 16560 Konu
  • 143811 Cevap
  • Son Üye Seo-Ul-Gog
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (3)
  • SÜPER MODERATÖR (9)
  • MODERATÖR (1)