Meditasyonun Önündeki Engeller

Bu konu Rip Van Winkle tarafından 10 sene önce açıldı, 617 kere okundu ve 2 Cevap verildi.
Rip Van Winkle
Üyelik Zamanı: 11 sene önce
Konu Sayısı: 92
Yanıt Sayısı: 383
10 sene önce

Meditasyonun Önündeki Engeller Üç Adım Hayatta gerçek başarıya. yani (1) düşünce ve şefkatle eylemde bulunma ruhani yasasının vazifesine uygun olarak eksiksiz yaşama, (2) meditasyonlarda açmış olduğunuz içsel nurunuzun kapısını asla kapatmamaya karar vermişseniz, daha doğrusu, karar verenin siz olmadığınızı, ancak içinizden bir şeylerin kendiliğinden karar kıldığının, biliyorsanız, kendinize ”yapacağım” demişseniz, geriye baktığınızda üç şeyi başarmış olduğunuzu göreceksiniz. Birincisi yüzünüzü doğru yöne dönmektir. İkincisi yüzünüzü o yönde tutmak; üçüncüsü ileri gitmek için gayret etmek, acele etmeden, ileriye yönelmek ve herhangi bir şey için durmamaktır. Belli bir süre boyunca, doğru yolda ilerlediğinizi görmek, yoldan ayrılmamak ve ileri gitmek için bu üç adımı sürekli olarak gözden geçirmeniz gerekir. Doğru yolda olduğunuza inandığınız zaman, fakat daha önce değil, bütün gücünüzü koyun. Yoldan çıktığınızda tüm güçle ilerlerseniz kendinize ve başkalarına zarar verir, kendiniz için gelecekte engeller yaratırsınız. Fakat yolunuzda dosdoğru giderseniz hiç bir şeyden korkmanıza gerek yoktur. Doğru yolda kalmak için ruhani yasanın üç maddesini hatırlayın. Diğer insanların da sizin aradığınız şeyi istediklerini unutmayın. Onların istediklerine almasına izin verin. Kendinize hak gördüğünüz şeyden, bu ister özgürlük, ister güç, bilgi, öğrenme, sevgi veya dostluk olsun, asılma başkalarına mahrum etmeyin. Kendinizi başka insanların üstünde güç sahibi olmaya, diğer insanların bilgede geçmeye, başkalarının sevgisini veya övgüsünü kazanmaya çalışırken görürseniz, tehlikede olduğunuzu bilmeli, başka bir insanı düşünce, kelime veya eylemle incitmemek için özel bir dikkat sarf etmelisiniz. Bu yasanın her ihlali bir şekilde cezalandırılır, çünkü içinde iyiliğin olmadığı hiçbir gerçek yücelik yoktur. Dilekte Bulunmayı Bırakmak Meditasyondan temaşaya geçebilmeniz için, önce en azından uygulama sırasında, dilekte bulunmayı, umut etmeyi tümüyle bırakmalısınız. Dilekler orada oldukça zihin yalnız kalamaz. Ayrıca her dilek içinden kızgınlık, sadakatsizlik, hırsızlık, riya, tamah, dikkatsizlik, memnuniyetsizlik, uyuşukluk ve hasedin filizlenebileceği bir tohumdur. içinizde bir dilek veya umut oldukça, ruhani yasanın bütün bu ihlalleri mümkündür. Bilemekten ve umut etmekten vazgeçin; sadece ”yapacağım” deyin ve iman edin, kendi ışığınızı yakın ve bırakın ruhani yasa kendi iradesini ve yolunu gerçekleştirsin. Bir tutumu muhafaza edebilirseniz meditasyonunuz da engelle karşılaşmazsınız, fakat yapamazsanız, dilekler sürekli gelecek ve çalışmanızı bozacaktır. Düşünce akımı, tatmin edilmemiş arzular, enine boyuna düşünülmemiş her problem dikkatinizi çağıran koca bir ağza dönüşür ve meditasyon sırasında düşünce zinciriniz bir zorlukla karşılaştığında bu çağrılara kulak vermek için hızla yönünü değiştirecektir. Bu engeller temizlemek için onları bastırmak veya uzaklaştırmaya çalışmanın pek faydası yoktur. En iyisi onlara istediklerini vermektir. Onlar için bir vakit belirleyin ve uzun uzun düşünün. Bu tür zihinsel salınımların üstesinden gelemeyen bir zihin, sorunlarını sürekli olarak çözülmeden bıraktığı için, meditasyonda başarılı olamaz. Bu yüzden bir insan sorunlarına tartmaya karar vermeli, karalarının arkasında durmalı ve aynı meseleyi tekrar tekrar düşünmeyi reddetmelidir. Bunu yapma yeteneği uygulamayla ve kararları eyleme sokma alışkanlığıyla gelişir. Bütün düşünce yarıklarını doldurun, bütün kıvrımları düzleştirin ki ana düşünce zincirine katılsınlar. Her sorunu ve kesintiyi ana amacınızla ilişkisi ve ona etkisi açısından değerlendirin. Başarılı bir meditasyon uğraşı için, bir kavrayış ve amaç birliği getirecek yetenekleri ve deneyimleri sunan genel bir felsefi ruh halinin geliştirilmesi olmazsa olmaz şarttır. Ayrıca nasıl bir erkek veya kadın olduğunuzu bilmenize çok yardımcı olur. Böylece kişisel hayatınızda çok geniş bir alanı kaplamaya çalışmazsınız. Hepimiz cüzi varlıklarız. Aynı anda hiç kimse doktor mühendis, şair, sanatçı, ayakkabıcı, avukat ve vaiz olamaz. Kendi etkinlik alanınıza ve türünü seçtikten sonra, iyi bir neden olmadıkça onu değiştirmeyin. Bir Öğretmen İhtiyacı Bu tatminsizlikler arasında, yüksek bilince ulaşmak isteyen bir çok öğrencinin zihinlerinde öne çıkan çok önemli bir şey vardır ki o da bir öğretmen bulma istekleridir. Bizim ötemize geçmiş, soluduğumuz hava, bastığımız toprak kadar gündelik hayatımızın bir parçası olan ruhani hayatın parçası gelmiş insanlar olduğunu bilmek gerçekten insana büyük cesaret veren bir şeydir. bütün dinler insanlara yeryüzüne gelen büyük öğretmenlerden bahseder. Fakat bu kutlu bilgiyi, birçok insan gibi yanlış kullanır ve sürekli yardım dileği içinde yaşarsak, bunu meditasyonun ve ruhani gerçekleşmenin önündeki en büyük enegllerden biri olduğunu görebiliriz. Bir yandan kendimize dayanırken, bir öğretmenin gerekliliğini kabl etmek kuşkusuz doğru bir şeydir. Ama unutmayın öğretmeniniz aslında her zaman yanınızdadır ve bu kişi her zaman ya da başlarda hep bir insan suretinde değildir. Belki bir süre sizin öğretmeniniz o olsun. Öğretmen açlığı içinde elinizdeki öğretmenden olmayın. Öğrencinin gelişiminin ileri bir aşamasında, bilenlerden edindiği veya kitaplardan bulduğu bütün bilgileri uyguladığı vakit, hayatın dünyasından sezgisel talimatlar alacağı inandırıcı bir şekilde ileri sürülür. Öğretmenler her zaman hazır ve nazırdır, şu anda anlamaya, bilmeye ve bağrımıza basmaya çalıştığımız kafa karıştırıcı şeyleri onlara tercih etmediğimiz zaman bizimle konuşacaklardır. Eski Hindistan’da öğrencilerin hem dünyevi hem de ruhani öğretimleri için gittikleri, gurukula’lar, yani öğretmenlerin evleri vardır. O zamanlar kitaplara herkes ulaşamıyordu, ancak bugünlerde hepimizin evinde dünyanın en büyük öğretmenleri- kitaplar halinde konuk oluyorlar. Bununla birlikte meşhur öğretmen Şri Şankaçarya kadim zamanlar ait bir kitap üzerine yorumda bulunurken öğrencinin başarısının dört nedenle atfedilebileceğini söylemişti: zamanla gelen akli olgunluk, öğretmenlere rabıta, yetenek ve gayret, akran öğrencilerine danışarak konuyu etüt etmek. Kendi yeteneklerinizi kullanmak, size akli olgunluk vermesine yetecek süre başka öğrencilerle birlikte araştıralar yaparak bu üç şartı yerine getirdiğinizde, size gayretlerinizi yönlendirecek veya yolu kaybettiğinizde size nasihatte bulunacak, öğrenci hazır olduğunda gelir dedikleri öğretmen önünüze çıkmazsa gerçekten bu beni çok şaşırtır. Kendi Üzerine Meditasyon Yapmak Diğer ciddi bir engelde bir özel meditasyon yöntemi eksikliği çekmek ve kalpte mi, başta mı, serçe parmakta mı yoksa başka bir yerde mi meditasyon yapmak gerektiğini bilme aşkıyla didinmektir. bu tür şeylerle kendinizi boşu boşuna üzmeyin, ehliyet sahibi bir öğretmen tarafından size başka bir şey ders olarak verilmedikçe ta içinizde meditasyon yapın. Bir düre için bedeninizi unutacak kadar derinlere inin, çünkü unutmayın ki meditasyonun tüm amacı kendinizi değiştirmek, zihninize başka bir biçim vermek ve bu şeklide oluşturduğunuzu yeni eksenlere etrafında büyümek ve olgunlaşmaktır. Kendinize karşı dürüst olun. Amacınızı açık bir şekilde tanımlayın ve sizi oraya götürecek en iyi araçlarda karar kılın. Hayat ciddi bir iştir. Kaderinizle oynamayı, ilkelerinizi savsaklamayı göze alamazsınız. Eğer hâlâ her şeyden önce dünyevi mutluluğu, mülk sahibi olmayı ve kişisel hırslarınızı arıyorsanız, kendinize bu gerçeği söyleyin ve söz konusu nesnelerin peşinden koşun. Sürekli içinizde iç savaşlar çıkaran çatışan arzuları kendinizden atmadığınız sürece meditasyonda başarı gelmeyecek, kendinizle barışamayacaksınız. Bu barış ve huzura erişirseniz, o sizi bütün dünyayla barış içine sokacaktır. O zaman dünya Sizinle barış içinde olmasa bile siz onunla barış içinde olabilirsiniz. Ernest Wood ( Yoga Ve Meditasyona Başlangıç )

Cobb
Üyelik Zamanı: 10 sene önce
Konu Sayısı: 39
Yanıt Sayısı: 69
10 sene önce
Meditasyon önündeki engeller dediniz de;bu konuda halen tartışmalar mevcut.Tartışmalar dinimiz İslam ve meditasyon ekseninde.Bu konuda her kafadan bir ses çıkıyor.Peki siz ne diyorsunuz?İçinde mantralar bulunmayan,herhangi bir sembol kullanılmayan,sadece nefes teknikleri ve konsantrasyona dayanan bir meditasyonu gerçekleştirmekte dinen sakınca var mıdır?Sadece nefes ve konsantrasyona dayanan bir meditasyon da dinen haram mıdır?Konsantrasyon da herhangi bir sembole değil,bir nesneye olacak.Aydınlatırsanız sevinirim.Teşekkürler.
arien
Üyelik Zamanı: 10 sene önce
Konu Sayısı: 5
Yanıt Sayısı: 34
10 sene önce
Osho'nun çok güzel bir yaklaşımı var, kısaca şöyle diyor: "Meditasyondan bahsedildiğinde hemen konsantrasyon önerilir. Oysa bu meditasyonun tam tersidir. Bir bilim insanı yaptığı işi yaparken konsantre olmalıdır, bütünden kopup detaya inmeli, analiz etmeli, sadece yaptığı şeye odaklanmalıdır. Oysa meditasyon için konsantrasyon halinin tam zıttına bürünmek gerekir. Analiz etmeyi, odaklanmayı bırakmak; bütünle bir olmak, detaylardan uzaklaşmak gerekir." Yani meditasyonun önünde en büyük engel "konsantrasyondur" denilebilinir fakat bunun ne demek olduğunun iyi anlaşılması gerekir.
Cevap Eklemek için Giriş Yapmalısınız.
  • 23542 Kayıtlı Üye
  • 16560 Konu
  • 143811 Cevap
  • Son Üye Seo-Ul-Gog
Forumda Kimler Online (Şu anda 1 kişi Online)
  • ADMINISTRATOR (3)
  • SÜPER MODERATÖR (9)
  • MODERATÖR (1)